Gönderen Konu: Direct3D 10  (Okunma sayısı 21137 defa)

Direct3D 10

« : 19.12.2005 16:40:06 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Direct3D 10 technology preview december 2005 SDK ile beraber gelmiş. Ayrıca SDK nın içinde Direct3D 10 örnekleri var. Örneklerin çalışması için windows vista ve Windows Vista Display Driver Model (WDDM) i destekleyen GPU lazım. (Bildiğim kadarıyla böyle bir GPU yok henüz , o yüzden windows vista kullananlar bile reference rasterizer ile örnekleri çalıştırabilirler.). Örneklerin pre - rendered video ları var en azından. (Özellikle instancing örneği baya etkileyici geldi bana). SDK yı çok detaylı incelemedim ama gözüme çarpan yeniliklerden bazıları :

 - Vertex Shader 4.0
 - Pixel   Shader 4.0
 - Yeni pipeline stage leri ( Geometry Shader stage , Stream output stage)


Geometry Shader ları , Vertex Shader lardan sonra geliyor ve on the fly geometry(yeni vertex ler) yaratmak için kullanılıyor. (Vertex shader lar yeni vertex ler yaratamaz).

Yeni pipe şöyle olmuş:

Kod: [Seç]
DAta --> Vertex Shader --> Geometry Shader --> Rasterizer --> Pixel Shader --> Render Target --> Ouput.

Hımm , bir iki sene sonra çok manyak şeyler görecez kesin.

scg.

Direct3D 10

« Yanıtla #1 : 19.12.2005 17:19:20 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by scg@Dec 19 2005, 04:40 PM
Hımm , bir iki sene sonra çok manyak şeyler görecez kesin.

scg.
[post=3611]Quoted post[/post]
[/b]
Ben Last Ninja'yı Myth'i falan gördüğümde zaten manyaklığın son noktası demiştim. Hala da aynı fikirdeyim :)

Geyik bir tarafa DirectX 9.0c kurcalayan biri olarak olaylar ilgimi çekiyor elbette ki. Yine de DirectX 7.0 standartlarına çok alışmış biri olarak 9.0'da zorlanıyorum epeyce. Aslında arada 8.1 de kullanmıştım ancak 7.0'dan farklı bir şekilde kullanmamıştım. Şimdi 9.0'a kadar atladığım tüm konuları bir bir gözden geçiriyorum. 10'a ulaşmama daha var. Bu yüzden 10 acele etmesin, beklesin yeni GPU'yu cici cici :)

Direct3D 10

« Yanıtla #2 : 19.12.2005 17:39:46 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
7.0 ile 8.1 arasında fark var baya. Yani ben 7.0 ile kodlayanlara hep şasırmışımdır. Nerdeyse 1k line (heh abarttım mı ne :) ) init kodu oluyodu dx 7.0 de. Onun için OpenGL cazip gelmişti bana. 8.1 le 9.0 pek farklı değil birbirinden , hem syntax hem de concept olarak.İkiside 7.0 a göre bariz daha basitleştirilmiş bence. Ama 9.0 ve 10 farklı gibi gözüktü gözüme. Yani syntax i bir kenara bırakıyorum adamlar pipeline ı değiştirmiş. Yeni şeyler sokmuşlar araya. Aslında 9.0c ile de çok deli şeyler yapılır. Dx10 bir süre daha bekleyebilir dediğin gibi.


scg.

Direct3D 10

« Yanıtla #3 : 19.12.2005 18:07:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by scg@Dec 19 2005, 05:39 PM
7.0 ile 8.1 arasında fark var baya. Yani ben 7.0 ile kodlayanlara hep şasırmışımdır. Nerdeyse 1k line (heh abarttım mı ne :) ) init kodu oluyodu dx 7.0 de. Onun için OpenGL cazip gelmişti bana. 8.1 le 9.0 pek farklı değil birbirinden , hem syntax hem de concept olarak.İkiside 7.0 a göre bariz daha basitleştirilmiş bence. Ama 9.0 ve 10 farklı gibi gözüktü gözüme. Yani syntax i bir kenara bırakıyorum adamlar pipeline ı değiştirmiş. Yeni şeyler sokmuşlar araya. Aslında 9.0c ile de çok deli şeyler yapılır. Dx10 bir süre daha bekleyebilir dediğin gibi.


scg.
[post=3615]Quoted post[/post]
[/b]
7.0'ın o kadar da abartı init olayı yoktu bea. Aslında Direct3D'yi o zamanlar çok fazla kullanmıyordum, daha çok DirectDraw, DirectInput, DirectMusic (ya da DirectSound) falan kullanıyordum. Bana bir tek DirectPlay karışık gelmişti. Şu lobi olayları falan, kaybolmuştum içinde. Ancak sonradan DirectPlay'le de bir template oluşturmuştum kendime. Direct3D'yi ise sonraları yine DirectX 7.0 ile kullanmıştım. DirectX 7.0'dan 8.1'e çevirdiğim projem DirectDraw kullandığından 8.1'e geçirmekte zorlandım ilk başta. Kısacası Direct3D kullanarak yapmaya çalıştığımda bir afalladım. Daha sonra 8.1'in verdiği kadar DirectDraw desteğiyle hallettim işi yine Direct3d'ye bulaşmadan. Yalnızca bazı surface'lerin typelarının sonuna "8" ekleri falan gelmişti, çok da kasmadı hani. Kısacası Direct3D'yi aslında yalnızca 7.0 versiyonuyla kullanmıştım önceleri. Daha sonra ben de OpenGL kastım bir süre boyunca. Şimdi doğrudan DirectX 9.0c ve Direct3D'ye geçince biraz sendeledim :) Ama gördüğüm kadarıyla init kısmı oldukça basit. Gerçi benim şu anda yapmak istediğim şey de oldukça basit. Adım adım dalıyorum DirectX 9'a işte.

Direct3D 10

« Yanıtla #4 : 19.12.2005 19:25:27 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
ehuhe ezelim biraz dx'i

MULTI-PLATFORM olanlar parmak kaldırsın. Afferin GL. 5 pekiyi. ne üstüne coderı daha mı özgür bırakıyorsun. bir 5 de burdan. ne ne ne üstüne üstlük dx'ten daha kolaysın ve extensionlarla daha mı esneksin bir pekiyi de burdan. afferin sınıfı 5 üzerinden 6'yla geçtin
nıhaha

gerçekler bunlar...
100% pure coder pr0n

Direct3D 10

« Yanıtla #5 : 19.12.2005 20:04:00 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
-radeonda sıçmayanlar parmak kaldırsın.
-eeööö...

Direct3D 10

« Yanıtla #6 : 19.12.2005 20:04:19 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by MaDpRoGrAmMeR@Dec 19 2005, 07:25 PM
ehuhe ezelim biraz dx'i

MULTI-PLATFORM olanlar parmak kaldırsın. Afferin GL. 5 pekiyi. ne üstüne coderı daha mı özgür bırakıyorsun. bir 5 de burdan. ne ne ne üstüne üstlük dx'ten daha kolaysın ve extensionlarla daha mı esneksin bir pekiyi de burdan. afferin sınıfı 5 üzerinden 6'yla geçtin
nıhaha

gerçekler bunlar...
[post=3620]Quoted post[/post]
[/b]
Gerçekler OpenGL'cilerin birçok konuda boşa kürek çektikleri aslında ama beginner seviyede fark edilmiyor bu. Ne zaman ki GPU'yu sonuna kadar kullanır, yalar emer yutarım diyorsun, o zaman DirectX'e döt gibi muhtaç oluyorsun.

Bana kalırsa olay hala "software rendering"dir :)

Direct3D 10

« Yanıtla #7 : 19.12.2005 20:37:28 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
olay low level programlamadir arkada$lar, gecelim boyle ezik konularI. yazdin mI int 10h un kodunu flash bios a tadIndan yenmez

Direct3D 10

« Yanıtla #8 : 19.12.2005 21:21:25 »
Hızlı düğmeleri aç

vmeydaneri

İleti: 74

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://mosengine.inativa.com
Olaya ben hiz v.s. acisindan bakmiyorum platform bagimsizligi ve kolayligi ile Opengl ( mantik olarak cok rahat) yi daha cok seviyorum ...

 30 FPS nin altina dusmedigi surece GL olsun benim olsun diyorum :)

Opengl yide canavar gibi kulanan elemanlar var ..

Sorun bence opengl v.s d3d olayi degil bunu daha once oy.org dada cok konustular ..Hangisini kulanabiliyorsan , hangisi rahatsa onu kullan diyorum..
ManyetiQ / Chenmy1

Direct3D 10

« Yanıtla #9 : 19.12.2005 22:28:44 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Olayi bole ewirip cevirmemek lasim arkadaslar ama ole cross platform,open source,kahrol mikisoft tarzi seyler sanildigi kadar guzel seyler deil...
Gun gelir Ndivia sadece Direct X destekliyoruz der ustune bi de inat eder ati'yi satin alir bakiniz ki Uli'yi satin aldi...

Bunlar hep ticari oyunlar o kadar atesli olmamak lasim,ne kadar nefret etsekte mikisoftan gelecek herzaman daha cok kullanicinin oldugu platformdadir arkadaslar...

Direct3D 10

« Yanıtla #10 : 20.12.2005 01:29:37 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
E abi tamamda şöyle düşün OpenGL'in tek kullanıldığı alan oyun yapımı değil, bu biiir.
ikincisi ise OpenGL bir özgür yazılım projesi değil ama herkese açık bir endüstri standardı.
Üstteki iki sebeptende ona birşey olmaz. M$ batar o kalır gibime geliyor. Merak etmeyin yani.
OpenGL'in teknik olarak geri kalması konusundaysa, haklısınız. Durum öyle gözüküyor ama o konudada m$ götleğinin parmağı var. Yani eskiden opengl'i geliştiren ekipteyken m$ opengl'in gelişiminini baltaladığını hakkında bilgiler aldım. Gerçek olmaması için bir neden yok.
OpenGL'in tek problemi anlayacağınız geliştirici kurulun kabızlığı. M$ bıraktı gerçi zamanla düzelir diye umuyorum.
Bunun dışında ister Nvidia ister başka bir donanım firması olsun, hiç fark etmez. Onlar açıkcası iki kütüphaneyide destekleyecek. İkisindende vazgeçemezler. Bir nevi bağımlılar.

Direct3D 10

« Yanıtla #11 : 20.12.2005 01:36:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Dec 20 2005, 01:29 AM
Bunun dışında ister Nvidia ister başka bir donanım firması olsun, hiç fark etmez. Onlar açıkcası iki kütüphaneyide destekleyecek. İkisindende vazgeçemezler. Bir nevi bağımlılar.
[post=3631]Quoted post[/post]
[/b]
Bilgisayar dünyasında alışkanlıklar çok çabuk değişir. C64 Amiga arası tartışmalar sürerken bir bakarsın olay DOS Windows tartışmasına dönmüş. İki gün sonra DirectX OpenGL, ondan da iki gün sonra... görücez yakında :)

Direct3D 10

« Yanıtla #12 : 20.12.2005 11:50:33 »
Hızlı düğmeleri aç

PE&OAS

İleti: 377

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
ben erik'e katılmakla birlikte vic II goruntu chiplerinin allahidir diyorum.

Direct3D 10

« Yanıtla #13 : 20.12.2005 12:36:53 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by PE&OAS@Dec 20 2005, 11:50 AM
ben erik'e katılmakla birlikte vic II goruntu chiplerinin allahidir diyorum.
[post=3636]Quoted post[/post]
[/b]


Yurru beaaaa OpenGL'in ustasiyim VIC II'nin hastasiyim :)