Gönderen Konu: Plazma #2  (Okunma sayısı 13927 defa)

Plazma #2

« Yanıtla #60 : 17.04.2006 15:33:11 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
sevgili scener dostlarım. plazma #2'nin full versiyonu daima

http://resident.tr-demoscene.info/plazma2.zip

adresinde olacak. duyururken hep bunu kullanın.
patch'leri de duyurulan ilgili linklerden almanız gerekmektedir. duyurulan tüm patch'ler aynen full sürümde bulunacaktır.
bu karışıklık daha fazla sürmesin.

Plazma #2

« Yanıtla #61 : 17.04.2006 16:56:43 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Walla patch match olur böyle şeyler, yeter ki sonuç bunun gibi tatmin edici olsun. Birkaç sayı içersinde outfit'de bug mug kalmaz zaten. şu anda bile hemen hepsi temizlenmiş gibi gözüküyor.

Bence sıradaki adım dergiye bir editör hazırlamak olmalı. Bunun için zaman kaygılarınızı v.s. biliyorum ancak bunu illa da Resident elemanlarından biri yapacak diye bir kaide yok. Eğer demo projelerinizi engellediğini düşünüyorsanız başka bir gönüllü bu işi üstlenebilir ve çok primitive bir editör kodlayabilir.

Plazma #2

« Yanıtla #62 : 17.04.2006 17:32:05 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Nasıl bir editör olacak bu?

Plazma #2

« Yanıtla #63 : 17.04.2006 17:43:40 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Apr 17 2006, 04:32 PM
Nasıl bir editör olacak bu?
[post=7022]Quoted post[/post]
[/b]
Detayını en iyi Dechiper anlatabilir herhalde. Yazıların yazılıp, formatlanıp, linklerin ve resimlerin eklenebileceği bir editör olması lazım. Kısacası notepad'den yazıp da nasıl duruyor dergide diye viewerı açacağımıza, doğrudan dergide görüneceği haliyle yazıları yazabileceğimiz basit bir editör. Dergi henüz çok fazla formatting desteklemediği için çok zor olmayacaktır bunu yapmak. Zor olan şey dergide hardcoded kalan kısımların da text dosyasından okunabilecek hale getirilmesi gerekiyor.

Bunun haricinde Dechiper yine bu sayıdaki çizgi roman gibi özel bölümleri her sayıya özel kodlayabilir. Ama bence ona ancak o kadar iş düşmeli, daha fazlasıyla uğraşmamalı ki her sayı yeni bir işkenceye dönüşmesin O ve editörler için.

Plazma #2

« Yanıtla #64 : 17.04.2006 18:51:16 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
dergi güncellendi

güncelleme dosyası:
http://resident.tr-demoscene.info/plazma2_v13.zip

full sürüm:
http://resident.tr-demoscene.info/plazma2.zip

bu arada artık http://plazma.tr-demoscene.info/plazma2.zip adresinden de indirilebiliyor.

Plazma #2

« Yanıtla #65 : 17.04.2006 20:29:39 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
http://plazma.tr-demoscene.info açıldı.. (tnx 2 anestehtic :) )

Plazma #2

« Yanıtla #66 : 18.04.2006 09:40:12 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Hayırlı Vigolu (uğurlu :P) olsun

Plazma #2

« Yanıtla #67 : 18.04.2006 16:40:26 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
o değil de bu iğrenç espirinin üstüne plazma'nın sitesini kapatmaya karar verdik :P

şaka bir yana daha kimse bana anes kodladı demeden anes'in kodladığını anladım nerden mi? style'larda ; vardı ve bu zamana kadar ; ile operasyon arasında boşluk bırakan tek adam anes'tir :) Ehuhe hayırlı uğurlu olsun :D
100% pure coder pr0n

Plazma #2

« Yanıtla #68 : 21.04.2006 13:54:32 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Plazma #2

Selamlar. Plazma #2 için benim de bir takım yorumlarım olacak. Bölüm bölüm incelemeye çalışacağım magazini.

C64 Haberleri
Nightlord bu bölümü gerçekten mükemmel hazırlamış. Hardware, software, party vs. her konuya ilgi duyan kitleyi yeniliklerden haberdar edecek şekilde hazırlanmış, bence kusursuz bir bölüm. Tebrik ediyorum.

Pc haberleri
Pc haberleri geçmiş sayıya göre çok daha iyi olsa da,  Anes gelecek sayılarda c64 haberlerindeki detay seviyesine yaklaşmayı vadetmiş. Bu zor görevde ona başarılar diliyorum:)

ıncelemeler
2005 Pc demolarına genel bakış Bu demoların bir kısmını ben de izlemiş olsam da, Anes o kadar ballandıra ballandıra anlatmış ki, bir şeyler mi kaçırdım acaba diyerek tekrar izlediğimi itiraf edeyim. Benim C64 demolarına duyduğum heyecanın aynısını Pc demoları için duyan birinin incelemelerini okumak, gerçekten çok faydalı ve eğlenceli. Yorumların detay seviyesi de "2005 pc demolarına genel bakış" konseptli bir yazı için çok iyi ayarlanmış. Çok zevk alarak okudum.

Mortalis Arisen ve Shudder

Bu iki demo da teknik olarak oldukça iyi incelenmiş, detay meraklısı 64'çüleri tatmin edecek nitelikte. Araya yer yer giren espri-dokundurmalar da kıvamında olmuş, amacını aşmamış ve eğlenceli. Demonun programcısının efektleri nasıl programladığına ilişkin görüşlerine de sık sık yer verilmiş. Her partın ekran görüntüsünün
alınması, Plazma'nın bir çok bölümünde malesef es geçildi, Skate sağolsun, bu bölümlerde eksiksiz. Kısaca Nightlord'un "c64 demolarını anlamak" bölümünü okuduktan sonra, burada incelelen iki demoyu izleyip, Skate'in bunlar hakkındaki yorumlarını okuyabilirsiniz ki bu bence yeni c64çüler için bulunmaz fırsat:)

Nightshift'06 Gfx ve Msx incelemeleri

Sanırım Nightshift'te yer alan grafik ve müziklere dair yapılan yorumların, %95'i Plazma #2 için hazırlanan bu bölümlerde bulunuyor. Fazla yoruma gerek var mı:)

Nightshift Parti raporu

Spaztica oldukça güzel bir parti raporu yazmış. Bir çok açıdan objektif bir yaklaşım sergilemiş Nightshift'e. Hem bir organizatörün, hem bir scenerın hem de bir eleştirmenin gözünden incelenmiş parti ve geçişler oldukça smooth, ustaca yapılmış. Bu raporu, Plazma #2
için özel olarak hazırladığı için ona teşekkür ediyoruz:)

Nightshift görsel parti raporu

Ya keşke fotoların altında, fotoğraf çekenlerin isimlerini yazabilseydim. Ama bu bölümü deadline'in son dakikalarında yazabildim ve o aşamada aklıma gelmedi. En azından "Bu fotolar Nightshift'in official sitesinden alınmıştır" yazılmalıydı bir yere. Bu benim hatam oldu. O kadar güzel fotoğraflar vardı ki bu raporu hazırlamak gerçekten eğlenceliydi. Bütün fotoğraf çeken arkadaşlara
teşekkür ederim.

Nightshift mini-röportajlar

Beni kırmayarak birbirinden eğlenceli cevaplar veren herkese teşekkürler.

C64 demolarını anlamak

Nightlord her zaman olduğu gibi gene çok güzel bir iş çıkarmış. Oldukça objektif bir bilgilendirme yazısı yazmış. Efektlerin her biri gayet güzel açıklanmış. Aslında örnek demolar da paketle verilecekti ancak deadline karmaşasında bu olaya elveda demek zorunda kaldık. Artık "ya tamamda, bunun zorluğu nedir" şeklinde sorularla karşımıza çıkanlara, buyrun Plazma #2 diyebileceğiz:)

C64 sid ve müziğini anlamak

Gene örnek sid müzikleri hazırlıyordum ancak o kadar çok var ki yetiştiremedim.

1998 öncesi pc demolarını anlamak

Spritus bu bölümde, Pc'nin 98 öncesi dönemine ilişkin, o dönemi kaçıranların bilmediği kısımlara parmak basmış. Ancak bu bölümün tarzı diğerlerinden biraz farklı. Pc scene'inin, c64 ve Amiga scene'inden neden farklı olduğu açıklanmış. Ve bu açıklanırken, bir pc scenerının rahatsızlık duyduğu ve memnun olduğu noktalar açıkça
belirtilmiş. Farklı bir deneyim, eğlenceli bir tarz.

1998 sonrası pc demolarını anlamak
 
Anes'in bu yazısı, 1998 sonrası pc demolarını anlamak için hakikaten bulunmaz bir kaynak. Fazlasıyla bilgi bu yazılarda mevcut ve olabildiğince objektif. Gene de demo seçimlerinde kişisel zevkler de göze çarpmıyor değil hehe:) Çok uzun bir yazı olduğu halde, bir tek gereksiz paragraf içermiyor. Tebrik ederim. Süper bir iş.

Demo mu, oyun mu?

Nightlord'un bu yazısı bir çoklarının kafasındaki bir problemi çözmeleri amacıyla yazılmış bir bilgi yazısı niteliğinde. Özellikle sceneden, oyun yapımı çevreleri sayesinde haberdar olmuş faydalı kişileri yönlendirmek için oldukça faydalı olacaktır.
Bu yazı,benim düşünceme göre bir çok gerçeğe parmak basmakla birlikte, bazı şeyleri anlayabilecek bakış açısını sağlayamayanlara pek hitap etmiyor. Bence yanlış anlaşılmaması gereken bir nokta; demo kültürünün, "zor olduğu için oyun yapamayan" bir kitlenin uğraştığı bir iş olarak düşülmemesi gerektiği. Demoscene zaten varolan bir
olgu. Başka bir yarış. Ancak bu yarışın, diğer alanlara faydası da çok fazla ve anlatılmak istenen temelde bu. Oyun yapımında çok fazla işgücü harcayıp bitiremeyeceğiniz projelere başlamaktansa, gene kaliteli, gene zor, fakat daha az iş gücü gerektiren bir demo
projesi tamamlamaya yönelmenin daha kazançlı ve daha eğlenceli olacağı belirtilmiş. Belki gereksiz bir açıklama yaptım bilemiyorum.

The Demon & The Archangel

Bu iki arkadaş yazılarında bazı güzel noktalara değinmişler. Bazı fikirlerini paylaşmakla birlikte, onlardan ayrıldığım bir takım noktalar da var. Ancak sonuçta bunlar yorum yazıları, çok fazla fikir çatışmasına girmeyeceğim.  Oldukça eğlenceli bir tarzları olduğunu belirtmeliyim.

Vigo'nun son 11 yıl analizi

Gene bir yorum yazısı ve katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Kullanılan üslup, insanları ateşlemeye yönelik, bu her cümlesinden belli. Bir de yıl 2006 olmuş, Plazma #2 için yazılan ilk yazılardan biri gene Vigo'dan gelmiş. Bu sene scenein en üretken scenerlarından biriydi  Vigo. Bu da çok ateşleyici bence:) Ben de "Umarım 2007'de her şey daha da güzel olacaktır" diyorum.

Poison ve Ghostrider ile röportaj

Arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Çok eğlenceli bir sohbet oldu.

The story of Mr. long box

Mrr bütün samimiyetiyle, story of the long box'un geliştirilme aşamalarını anlatmış. Müziğin değişmesi de bizzat Mrr'ın isteği idi ve bence çok iyi sonuç verdi. Mrr'ın projesini deadline'a yetiştirmek için gösterdiği çaba ve duyduğu heyecanı bu yazı ve kullanılan üslup
sayesinde bizler de yaşadık.

Eğitici dökümanlar

Bu dökümanların hepsini gönderen arkadaşlara teşekkür ederim. Bence bu konular ile ilgilenen, dökümanlardan  bir şekilde faydalanan herkes bir yorum yazmalı, en azından yazarına bir e-mail göndermeli.

Skate'den geyik üzerine geyiklemeler

Skate'in bu yorum yazısı, genel olarak tam kıvamında olmuş. Gene katıldığım ve katılmadığım görüşler mevcut  (Bütün fikir yazılarına bunu yazdım ancak bu incelemeyi yapış amacım, fikir farklılıklarını irdelemek değil, dolayısıyla fazla yorum yapmıyorum. Bunları yazarlarla şahsen konuşmak daha eğlenceli olacaktır:))

Nightshift Çizgi Roman

Bu bence Plazma'nın en renkli ve farklı köşelerinden biri oldu bu sayıda. Üzerinde bayağı emek sarfedilmiş, çok hoş bir çizgi-roman. Asıllarına uygun betimlenmiş karakterler, ve kompozisyonlar çok başarılı. Özellikle arabayla gidiş sahnesindeki kompozisyona bittim. Textler de çok eğlenceli. Marvellous:)

Genel dizayn & code:

ılk sayıya göre bence çok daha iyi bir arabirim var.  Gui'de butonların basılı hallerinin felan çizilmiş olması çok olumlu olmuş. Seçilen renkler daha isabetli, okunurluk artmış. Girişte Rephisto'nun çizdiği piksel grafik çok güzel, keşke partide bu hali yarışsaydı dedirtti bana. Max'in müziği de oldukça yakıştı magazine:) Bir sonraki sayıda daha da gelişecektir outfit. Bu sayıdan bunu anladım ben. Decipher ve Spritus'u tebrik ediyorum.

Son olarak:
Plazma magazininde benim görevim de böylece sona erdi. Plazma #2 için Spritus'a yardımcı olacağımı söylemiştim.(3'ncü sayı için söz vermediğimi baştan belirtmiştim:)) Elimden geldiği kadar gerçekleştirdim verdiğim sözü. Magazin ile ilgili yorum yapan herkese de buradan teşekkürlerimi sunuyorum tekrardan.
Plazma#3 için ekibe bol şans diliyorum:)  

Hydrogen

Plazma #2

« Yanıtla #69 : 21.04.2006 16:34:47 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bizler de sana teşekkür ediyoruz Hydrogen kardeş, bu kadar güzel editing yaptığın ve derginin bu sayısında içeriğe olan katkılarından dolayı. Eminim herkes bu farkı hissetmiştir.

Plazma #2

« Yanıtla #70 : 21.04.2006 18:40:02 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
skate'e 100% katılmamakla beraber 1000% katılıyorum :D
100% pure coder pr0n

Plazma #2

« Yanıtla #71 : 21.04.2006 22:29:54 »
Hızlı düğmeleri aç

PE&OAS

İleti: 377

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by Dec1pher@Apr 21 2006, 05:40 PM
skate'e 100% katılmamakla beraber 1000% katılıyorum :D
[post=7174]Quoted post[/post]
[/b]

bu kötü esprinden sonra senide plazmanın kodlarına gömüyoruz kardeşim :D .

Plazma #2

« Yanıtla #72 : 25.04.2006 21:19:45 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar emegi gecenlere tskler... Bence Plazma her ay kesinlikle cIkmaLI...Disc Mag'leri ayrI bir seviyorum yahu... :)

Plazma #2

« Yanıtla #73 : 04.05.2006 14:54:52 »
Hızlı düğmeleri aç

hyper

İleti: 46

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://
arkadaslar muhteşemsiniz.. super olmus! herkesin ellerine saglık.
içerik harika!
nigthlordun cizgiromanına bir saattir guluorum ve o anları tekrar yasıorum resmen.
gorsel olarak ise her sayıda daha da iyi olacagına eminim.

hepinize tekrar teşekkürler.

Plazma #2

« Yanıtla #74 : 06.05.2006 20:33:06 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
selam herkese,

uzun suredir yogunluktan bir turlu plazma 2'ye hakettigi reaksiyonu yazamadim. bu sure zarfinda pek cok reaksiyon gelmesi ve bunlarin bir kismini da cevapsiz birakmis olmamdan oturu duydugum rahatsizlik katlanarak artti. simdi sonunda biraz bosluk bulabildim ve iste yorumlarim

outfit...

Birinci sayinin en cok elestiriye maruz kalan noktasi ikinci sayida kullanilabilirlik acisindan cok ciddi gelisme kaydetmis. artik insanin dergiyi okurken cebellestigi bir arayuz degil hakikaten yardimci olan ve bi sure sonra tamamen akiskanlasan bir arayuz. decipher'i tebrik ediyorum. ozellikle derginin cikmasina yakin zamanlarda ekstra caba gosterip outfiti bitirdigine dair duyumlar aldim :) bunun icin ayrica tebrik ediyorum kendisini. hatta ettim msn'de sizin haberiniz yok neyse...

Ayrica muzik ve kapak grafigi de dikkat cekici. dergiyi ilk actigimda "anaaa flexi amma farkli bi muzik yapmis" dedikten sonra muzigi yapanin Max oldugunu ogrenince "haaaaaa" seklinde (once saskinligi gecip ardindan daha da saskinlasan bir haaaa dusunun) tepki verdim.

Bir Bronx uyesi daha mi aktiflesiyor diye umutlu bir sevinc yasadiktan sonra, nightshifte el cizimi ile birinci olan rephisto, "ayni grafigi icabinda catir catir pixellerim ulan" diyerek kendini (scene anlaminda)ispatlarken biz nightshift organizatorlerini ise pixel compoyu ayirmamak konusunda bir nebze bile aklamadi :)

Onun disindaki menu grafikleri hos fakat biraz fazla minimal bence. NE biliyim mesela ucuncu sayida soole daha albenili biseyler umuyorum :)

Yazilar

Oncelikle ikinci sayidaki editorlugun birinci sayiyi baya katlayip kenara koydugunu soyleyerek baslamak lazim. Bir disk dergisindeki bana gore en onemli olay bu. bunun icin spritus ve hidrojeni cani gonulden kutluyorum. derginin butun yazilarina yayilmis genel bir tutarlilik ve kalite standardi bu sayiyi cok okunur ve klas kiliyor bence. dergi ilk ciktiginda iki gun boyunca basimi kaldiramadim okumaktan. gercekten genel olarak yazilardaki uyum, kros-referanslar hepsi super

Haberler bolumunde PC haberleri Anes'in cabalariyla toparlanmis durumda. Sonraki sayilarda daha da detayli toplayacagini soyluyor ki bu beni daha da hevesle 3.sayiyi beklemeye itiyor. nitekim ben sahsen pc scene deki genel durumu cok fazla takip edemiyorum. anes bir nevi digest hazirlamis oluyor benim gibiler icin ve bu bulunmaz bir hizmet

zaten anes bunu demo reviewlerinde de yapiyor. Onun heyecanli ama objektif anlatimi sayesinde haberim olmamis olan 2005 demolarini izleyerek daha uptodate olabildim. 2005 pc demo review serisi bence her iki sayinin en iyi yazilarindan

skate benim hayli yakindan takip ettigim iki c64 demosunu hakkiyla review etmis. Hakkiyla review etmek deyince Caret ve nothing yorumlarinda ben ve hydrogen disinda hic yorum olmamasi beni biraz hayal kirikligina ugratti. buyuk cabalar verilerek hazirlanan bu demolari yapanlara tek tesekkur edisimiz partide on saniye alkislamak olmamali.

Nightshift bolumundeki yazilar benim icin cok eglenceli idi. ozellikle mini roportajlarda bir kac yerde yuksek sesle kahkaha attim :) bir kere sorular cok iyi secilmis, cevaplayanlar cok cok iyi secilmis. hele o peandoas ve ragnorun scenerlar partiler konusunda ne yapmali bolumundeki cevaplari yok mu :) buna bagli olarak peandoasa kendi dediklerini yapip plazmaya yazi yazmasini oneriyorum. ya kardesim daha direk nasil soyleyebilirim bilmiyorum. peandoascim canim kardesim sen super yazi yazabilecek bi adamsin. bu sayida heyecanla peandoasin yazisi var mi diye baktim ama yok. hadi guzel kardesim otur biseyler yaz biz de mutlu mutlu okuyalim.

Ve Ragnor... sen ne guzel bir insansin. butun scenerlarin senin o soruya verdigin cevabi kendine dustur edinmesini diliyorum. TAM TAM DOGRU BAKIS ACISI :)

Yine scene demolarini anlamak bolumundeki pc yazilari ozellikle anes'in yazisi bana cok faydali olup, ilk pc demomda anes'e extra special greets gecilmesine sebep olacak (sensei ve deniz piri ile beraber). nightlord'a shaderlar veya boost gibi konularda yonlendirme yapin siz de special greets alin :)

Demon kardesimi yanaklarindan opucem ama biz karanlik gece canlilari aleminde oyle yanaklarindan opmek falan ters hareketler. demon ve nightlord fazla yakinlasti falan gibi dedikodular cikar sonra allah muhafaza. Bu vesileyle ragnor kardesimin "naparim da demonun listesine degil archangelin listesine girerim" dusuncesi bir kez daha kendisinin ne dogru icgudulere sahip bi insan oldugunu gosteriyor. valla o kadar karanlik bi adamim ben bile demondan cekinirim (o da benden cekinir :) ) Archangel adli yazara da umutlarinin hep yuksek olmasini diliyorum.

Vigo'nun analizi "hadi be kardesim hadi artik" seklinde hepimizin bazen icinde duydugu o serzenisin yaziya dokulmus hali. allah vigoyu basimizdan eksik etmesin

bu sayinin roportaji yapildigi kisiler benden cok daha ilginc adamlar oldugu icin birinci sayidaki roprtaja baya takmis farki :) bu poison ve ghostrider acayip adamlar allah sizi inandirsin. ben biraz chat yaptim kendileriyle chatte gayet hossohbetler. keske partiyede Thief oynar gibi gelip gitmeselerdi de daha cok sohbet etseydik :) neyse darisi 7d6ya

Egitici dokumanlar bolumunun bu sayida biraz zayif kaldigini dusunuyorum. Skate'in yazisi haric diger yazilar bana gore cok kisitli alanlari kapsiyor. yani aslinda neredeyse skate'in yazisi haricindeki diger yazilar birlestirilip bit pazari kosesi olabilirmis... tamam abarttim :) demek istedigim daha detayli ve uzun dokumanlar (hatta yazi dizileri) lazim. Hydrogen'in pixel grafik kursunun devaminin bu sayida olmamasi benim (ve diger Aesrude grafikerleri) icin hayal kirikligi oldu. devamini 3. sayida mutlaka bekliyoruz sayin hydrogen.

Bir diger konu da bir okuyucu olarak plazmadan bir adet PC ile mod muzik yapma tutoriali rica ediyorum. Ha? Ne? flexi bi tane yaziyor mu? Ha tamam super o zaman...

Story of the long box'in perde arkasi (ozellikle o chapterdaki muzigin farkli olmasi ile) cok lezzetli bir chapter olmus. Aslinda Mrr'dan genel gorsel iletisim hakkinda bir yazi (dizisi) okumak super olurdu.

Son olarak Skate'in geyik yazisi bugune kadar cikmis en geyik olmayan geyik yazisiydi. ben sahsen bi dergide hic geyik yazi olmasa da eksikligini hissetmem ama skate konuyu cok anlamli bicimde savunmus ve sanirim pek cok kisi icin de tadinda yer alan geyik yazilar dergiyi daha sicak kiliyor.

Benim dergiyle ilgili yorumlarim bunlar. Bunun yaninda cizgi roman ile ilgili verilen reaksiyonlar icin cok tesekkur ederim. aslinda zamansizliktan dolayi benim istedigim kalitenin cok altinda oldu (renklendirme flat kaldi, ben golgeleme de yapacaktim normalde). neyse zaten cok da iddiali olacagim bir konu degil bu ve bunu yapmaktaki en temel amacim olaylari yasayan organizatorlerin yuzlerinde bir gulumseme yaratabilmekti. zaten onlari parti boyunca yeterince yuk altinda biraktim, bari bu sekilde onlara kucuk ve samimi bir hediye vermis olmak istedim.

bu arada sonraki sayilarda yeni maceralar falan olayini direk unutun :) nice grafikerlerimiz var ve benden cok daha iyi yapacaklarina eminim...

Bu arada cizgi roman ile ilgili iki kucuk trivia ile bitireyim.
1) hipnotik resim'in gorundugu uc karede de farkli cizildigini biliyormuydunuz :P
2) 3.sayfada parti mekanini uzaktan gozteren karedeki herkes gercek kisiler. Oraya bakip kimin kim oldugunu tahmin edebilirsiniz. ben bi tuyo veriyim. mesela merdivenleri cikan Ragnor :) tabi hepsini anlamaniz zor ama (yani mesafe cok uzak yoksa ben bire bir aynisin cizdim herkesin de) yine de o karedeki herkes gercek onu bilin.

Plazmanin ucuncu sayisini heyecanla bekliyorum. editorlerden ucuncu sayiya dair deadline vs bilgisinin henuz cikmamis olmasi bu heyecanimi yer yer endiseye de donusturmuyor degil.

Herkesin eline saglik